Fakultät Informatik

Lectures

 Computer Graphics

Lecturer

 Dr. Marc Rautenhaus

Studies

Computer Science

Prerequisites

none

Info

Computer Graphics - Algorithms and Graphics Programming
(lectured in English)

 Geometric Modelling and Character Animation

Lecturer

 Prof. Dr. Westermann

Studies

Computer Science, Informatik: Games Engineering

Prerequisites

Computer Graphics or Game Engine Design

Info

Introduction to geometric shape modelling, geometry processing and character animation

 Game Engine Design

Lecturer

 Prof. Dr. Westermann

Studies

Bachelor Informatik: Games Engineering

Prerequisites

None

Info

Diese Veranstaltung steht aussschließlich den Studierenden des Bachelor Informatik: Games Engineering offen sowie den Studierenden des Bachelor Informatik, die das Modul Game Engine Design als Brückenkurs für die Anmeldung zum Master Informatik: Games Engineering benötigen. Zu diesem Modul gehört ein zusätzliches verpflichtendes Praktikum, in dem die Studierenden die Grundlagen der Grafikprogrammierung mit C++ und DirectX erlernen. Das Praktikum wird in Gruppen von bis zu ca. 15 Teilnehmern, jeweils betreut durch einen Tutor, abgehalten. Diese Vorlesung wird in englischer Sprache abgehalten.   

 Deep Learning and Numerical Solutions for Visual Effects

Lecturer

 Prof. Dr. Nils Thuerey

Studies

Computer Science, Informatik: Games Engineering

Prerequisites

Computer Graphics and Game Physics highly recommended

Info

Physically-based animations of fluids and elastic materials

Seminars

 Master-Seminar – Machine Learning in Graphics

Lecturer

 Prof. Dr. Nils Thuerey,  Prof. Dr. Rüdiger Westermann,  Prof. Dr. Matthias Niessner,  Dr. Kiwon Um

Studies

Master Informatics

Prerequisites

Introduction to Informatics I, Analysis, Linear Algebra, Computer Graphics, C++

 Computer Games Laboratory

Lecturer

 Prof. Dr. Thuerey,  Prof. Dr. Westermann

Studies

Master Informatik: Games Engineering

Prerequisites

Bachelor Informatik: Games Engineering

Info

Master Practical Informatik: Games Engineering

Practical Courses

 Bachelor-Praktikum - Videospielentwicklung in C++ und Direct3D10 

Lecturer

 Prof. Dr. Rüdiger Westermann,  Matthias Kanzler

Studies

Informatik (Bachelor)

Prerequisites

Programmierkenntnisse aus PGdP (1. Semester)

Info

 

News

Matthias Niessner, our new Professor from Stanford University, offers a number of interesting topics for  master theses.

 

A new PhD/PostDoc position on  Computational Fabrication and 3D Printing is available at the Computer Graphics & Visualization group.