Fakultät Informatik

Lectures

 Computer Graphics

Lecturer

 Dr. C. Dick

Studies

Computer Science

Prerequisites

none

Info

Computer Graphics - Principles and Algorithms

 Geometric Modelling and Character Animation

Lecturer

Prof. Dr. Westermann

Studies

Computer Science, Informatik: Games Engineering

Prerequisites

Computer Graphics or Game Engine Design

Info

Introduction to geometric shape modelling, geometry processing and character animation

 Simulation for Visual Effects

Lecturer

 Prof. Dr. Nils Thuerey

Studies

Computer Science, Informatik: Games Engineering

Prerequisites

Computer Graphics; Game Physics

Info

Physically-based animations of fluids and elastic materials

 Game Engine Design

Lecturer

Prof. Dr. Westermann

Studies

Bachelor Informatik: Games Engineering

Prerequisites

None

Info

Diese Veranstaltung steht aussschließlich den Studierenden des Bachelor Informatik: Games Engineering offen sowie den Studierenden des Bachelor Informatik, die das Modul Game Engine Design als Brückenkurs für die Anmeldung zum Master Informatik: Games Engineering benötigen. Zu diesem Modul gehört ein zusätzliches verpflichtendes Praktikum, in dem die Studierenden die Grundlagen der Grafikprogrammierung mit C++ und DirectX erlernen. Das Praktikum wird in Gruppen von bis zu ca. 15 Teilnehmern, jeweils betreut durch einen Tutor, abgehalten. Diese Vorlesung wird in deutscher Sprache abgehalten.   

Seminars

 Proseminar - How to make a Pixar Movie

Lecturer

Prof. Dr. Westermann,  Thuerey Dr. C. Dick

Studies

Informatik (Bachelor)

Prerequisites

None

Info

IN0013, 4.0 ECTS

 Master-Seminar -  Recent Highlights in Graphics, Special Effects, and Visualization

Lecturer

 Prof. Dr. Thuerey, Prof. Dr. Westermann

Studies

Informatik (Bachelor/Master)

Prerequisites

Computer Graphics; Proseminar

Info

IN0014, IN2107, 4.0 ECTS

 

News

A new PhD position is available at the games engineering group.  Check it out here.