Fakultät Informatik

Lectures

 Computer Graphics

Lecturer

Prof. Dr. Westermann

Studies

Computer Science

Time, Place

Mon. 2pm-4pm, Interims Hörsaal 2; Thu. 1pm-3pm, HS2 

Begin:

15.04.2013

Prerequisites

none

Info

Computer Graphics - Algorithms and Graphics Programming
(lectured in English)

 Game Engine Design

Lecturer

Prof. Dr. Westermann

Studies

Bachelor Informatik: Games Engineering

Time, Place

Do. 08.00-10.00, Interims Hörsaal 2; Fr. 10.00-12.00, Interims Hörsaal 2

Begin:

18.04.2013

Prerequisites

None

Info

Diese Veranstaltung steht aussschließlich den Studierenden des Bachelor Informatik: Games Engineering offen. Zu dieser Veranstaltung gehört ein zusätzliches verpflichtendes Praktikum, in dem die Studierenden die Grundlagen der Grafikprogrammierung mit C++ und DirectX erlernen. Das Praktikum wird in Gruppen von bis zu ca. 15 Teilnehmern, jeweils betreut durch einen Tutor, abgehalten.  

 Simulation and Animation

Lecturer

Dr. Christian Dick

Studies

Computer Science

Time, Place

Mo. 13:00-13:45, MI 02.13.010

Di. 15:30-17:00, MI 02.13.010

Begin:

15.04.2013

Prerequisites

None

Info

Introduction to computer-aided simulation and animation

Seminars

 Proseminar - Game Engine Design

Lecturer

Prof. Dr. Westermann

Studies

Informatik (Bachelor)

Time, Place

Eine verbindliche Einführungsveranstaltung findet am 31.01.2013 um 16:00 Uhr in Raum 02.13.036 statt.

Begin:

TBA

Prerequisites

None

Info

IN0013, 4.0 ECTS

 Bachelor/Master-Seminar -  Advanced Topics in Computer Graphics and Visualization

Lecturer

Prof. Dr. Westermann, Dr. Kai Bürger, Marc Treib

Studies

Informatik (Bachelor/Master)

Time, Place

27.06. 12:15-18:30 und 28.06. 9:00-18:30, MI 02.13.010

Prerequisites

Computer Graphics; Proseminar

Info

IN0014, IN2107, 4.0 ECTS

Practical Courses

 Bachelor-Praktikum - Videospielentwicklung in C++ und Direct3D10 

Lecturer

K. Bürger, M. Chajdas

Studies

Informatik (Bachelor)

Time, Place

Fr. 13:00-14:30, Raum MI 02.13.010. Das Praktikum beginnt am Freitag, den 26. April.

Begin:

Sommersemester

Prerequisites

Programmierkenntnisse aus PGdP (1. Semester)

Info

IN0012

 

News

Matthias Niessner, our new Professor from Stanford University, offers a number of interesting topics for  master theses.

 

A new PhD/PostDoc position on  Computational Fabrication and 3D Printing is available at the Computer Graphics & Visualization group.

 

A new PhD position is available at the games engineering group.  Check it out here.