Fakultät Informatik

Lectures

 Computer Graphics

Lecturer

Prof. Dr. Westermann

Studies

Computer Science

Time, Place

Mon. 2pm-4pm, Interims Hörsaal 2; Thu. 1pm-3pm, HS2 

Begin:

19.04.2012

Prerequisites

none

Info

Computer Graphics - Algorithms and Graphics Programming
(lectured in English)

 Game Engine Design

Lecturer

Prof. Dr. Westermann

Studies

Bachelor Informatik: Games Engineering

Time, Place

Di. 12.00-14.00, Interims Hörsaal 2; Do. 8.30-10.00, Interims Hörsaal 2

Begin:

17.4.2012

Prerequisites

None

Info

Diese Veranstaltung steht aussschließlich den Studierenden des Bachelor Informatik: Games Engineering offen. Zu dieser Veranstaltung gehört ein zusätzliches verpflichtendes Praktikum, in dem die Studierenden die Grundlagen der Grafikprogrammierung mit C++ und DirectX erlernen. Das Praktikum wird in Gruppen von bis zu ca. 15 Teilnehmern, jeweils betreut durch einen Tutor, abgehalten.  

 Simulation and Animation

Lecturer

Dr. Christian Dick

Studies

Computer Science

Time, Place

Mo. 13.15 - 14.00, MI 02.13.10; Di. 15.30 - 17.00, MI 02.13.10

Begin:

17.04.2012

Prerequisites

None

Info

Introduction to computer-aided simulation and animation

Seminars

 Game Engine Design

Lecturer

Prof. Dr. Westermann, Dr. Kai Bürger

Studies

Computer Science

Time, Place

Eine Einführunsveranstaltung findet am Donnerstag, den 02.02.2012, um 16:15 in Raum 02.13.010 statt.

Begin:

TBA

Prerequisites

None

Info

IN0013/IN0014/IN2107, 2 SWS, 4.0 ECTS

Practical Courses

 Praktikum im Bereich Praktische Informatik - Bachelor Praktikum - Videospielentwicklung in C++ und Direct3D10

Lecturer

F. Reichl, F. Ferstl, S. Auer, M. Treib, I. Demir, K. Bürger

Studies

Informatik

Time, Place

Vorbesprechung am 14.2.2012 um 14 Uhr in 02.13.10

Begin:

Sommersemester

Prerequisites

Programmierkenntnisse aus PGdP (1. Semester)

Info

IN0012

 

News

Matthias Niessner, our new Professor from Stanford University, offers a number of interesting topics for  master theses.

 

PhD positions on   Computational Fabrication and 3D Printing and  Photorealistic Rendering for Deep Learning and Online Reconstruction are available at the Computer Graphics & Visualization group.